Jdi na obsah Jdi na menu
 


První etapa lp2022 (oblast Jámy - Koryta)

8. 1. 2022

Tak máme za sebou první "přípravný" cestovatelský ročník (RC story 2021). Měli bychom tedy býti připraveni na letošní opravdové putování divočinou (D2.jpgefenders Trophy RC 2022). Zhodnotíme naše dosavadní zkušenosti? Vše máme nachystáno, naplánováno a připraveno vyrazit na zimní okružní jízdu lesní oblastí zvanou Jámy. Snad. Vždy se něcozapomene, ztratí nebo nepovede v samotných přípravách a zjištění je o to horší, když je v průběhu expedice. Ale nestrašme.

Vyrážíme v sobotním odpoledni do první letošní etapy. Start za světla (15:13hod.), drobné sněžení a teplota kolem nuly. Na trase nás čeká 15 záchytných bodů (CP), které se nám daří průběžně protnout. Lokalita je nám známa, proto jsme na začátek letošního ročníku zvolili tuto oblast.Trať je však pro nás nová neboť trasa byla postavena nově a absolvována v opačném směru, nežli jsme zvyklí. Užívali jsme si sníh na cestě pustým lesem, je to zajímavá jízda. Po prvním kilometru se rozlila tma a i s navigací bylo náročné hledání kontrolních bodů. Obtížnost jízdy se měnila ve svém obrazu, lesní úsek3.jpgy měly pomalejší charakter, oproti cestám, které byli rychlejší povahy pohybu. Dnešní premiérová část putování nebyla úplně jednoduchá a Vincent s Hubertem museli cestou řešit kolikrát svízelné situace. Na 5.-6. kilometru se bloudilo zasněženým lesem, všechno tu pokryl sníh. Vyprošťování se ze závěje, technické nedostatky, zjištění nefunkčnosti navijáku, z důvodu zapomenutí ovladače, inu i takové jsou peripetie. Naštěstí nebylo použití navijáku třeba a vše se zvládlo dobře. Do cíle jsme dorazili, po absolvování všech 15/15CP, zasněženi (19:22hod).

* * *

VÝPRAVA:     oblast Jámy a Koryta (úvodní etapa lp2022)     6,370km

 

1.jpg

ZÁKLADNÍ INFORMACE

  • vzdálenost:           6,370km
  • kontrolní body:     15/15CP
  • doba jízdy:           4hod. 09min.
  • tempo:                 39´07´´/km - 1,53km/h
  • počasí:                 -1°C / drobné sněžení

 

POSTŘEHY Z TRATĚ

Nefunkční naviják naštěstí neovlivnil první letošní etapu. Zapomenutý ovladač tak trochu děsil obě osádky na trati, ale nebyl potřeba, uf.

U Huberta se rozsvítila na začátku expedice kontrolka řídící jednotky červeně, ale i v tomto nouzovém režimu dosáhl tento vůz svého cíle - úspěšně.

Vyprošťování Vincenta ze závěje proběhlo úspěšně a zdržení nebylo příliš dlouhé, ani při tankování obou speciálů a tankujeme společně. Větší časová ztráta je při hledání záchytných bodů a špatné volby trasy. A orientace za tmy je složitější.

Nové bodování a navigační systém je pro naše osádky novinkou, musíme si zvyknout i na nové role navigátorů. Dnes využito zeleného značení stezky.

SERVISNÍ OKÉNKO

Servis a běžná údržba vozů je nedílnou součástí celé cestovní sezóny. Proběhla kompletní údržba tlumičů (čištění a nové náplně), svou péči dostaly i všechny nápravy, též nové baterie do řídících jednotek. Oba speciály prošly kompresorovou údržbou a u Vincenta se vyskytl problém s uzávěrou diferenciálů, závadou je špatné servo.

* * *

4.jpg